tisdag 7 juni 2016

Må-bra-tips

Jag har precis läst klart en superbra bok och som vanligt känns det lite tomt. För den som aldrig brukar läsa eller inte lyckats hitta rätt bok, är det säkert svårt att förstå den känslan. Men för mig är böckernas värld underbar och bästa sättet att koppla bort verkligheten; allt från jobb, vardagssysslor och värk. Det är en toppenbra chans att lära nytt och öka på ordförrådet. Ibland blir huvudpersonerna nästan som nya vänner och därför kan det nästan bli lite sorgligt när det är dags att slå igen boken...

Boken jag just läst klart heter "Kvinnan på tåget". Så snart min man också har läst klart den, kan vi lägga den i en av lådorna i det nya "bokträdet" i Tivoliparken. Sedan förra veckan kan vi nämligen hämta en bok vid ett av de stora träden och samtidigt lägga dit en av våra egna - som då kan komma någon annan person till glädje. Himla smart och hållbar idé, eller hur? Och ett bra exempel på återanvändning!


Dagens boktips! "En beroendeframkallande bladvändare" var en mycket bra beskrivning, tycker jag.

Fina Tivoliparken, i våra hemmakvarter, blir bara finare och finare för varje dag. Nu finns även ett "bokträd"!

Igår råkade jag av en händelse hitta en artikel med rubriken "5 hälsofördelar med att läsa" och det kändes ju väldigt passande. Så därför blir dagens hälsotips

"Läs en bok innan du somnar, så sover du (ännu) bättre" 


Nu väntar yogaövningar i trädgården. Ha en fin tisdag!

Hälsokramar från Ulrika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar