fredag 21 oktober 2016

Lite kexchoklad är väl inte så farligt?

"Äsch, vad spelar ett ynka kexchoklad för roll?" Ungefär så tänkte jag i måndags kväll, när jag spontanköpte ett paket och nästan lyckades smula ner halva sätet i bilen på vägen hem. Gott som bara den var det, men fantastiskt onödigt också. För vad hände sedan? Jo, mitt sockersug var igång....

Självklart gör jag undantag både till fest och vardag, men jag inser så här i efterhand att det är väldigt lätt att trilla dit igen! För egen del vet jag ju att det är stor risk för migrän i samband med en viss vecka i månaden. Att jag just den veckan bör tänka lite extra mycket på vad jag stoppar i mig. Men, som sagt - ingen är perfekt...



Efter kexchokladsmumsandet fortsatte jag att "synda". Under ett av tisdagens kundmöten, tackade jag ja till en macka, för det var ju grovt bröd. Och så lite extra kaffe, för det kunde behövas just denna dag. På kvällen var jag bara såå sugen på de där chipsen som låg kvar uppe i skåpet. Inte så farligt med en liten skål, eller hur? Och slutligen onsdag kväll, när jag kom hem efter yogan och kunde sätta mig till ett dukat bord., med ett glas rött till. Mmm, så gott!

Vad blev då summan av kardemumman? Jo, igår morse vaknade jag med migrän. Nu kan jag i och för sig inte backa bandet och utvärdera ifall migränen hade dykt upp ändå, som en hormonell reaktion. Min personliga reflektion är förstås att det jag stoppat i mig har påverkat hela kroppen. 

Å andra sidan är jag väldigt glad för att den där migränattacken som jag fick inte var så kraftig, utan gick att lindra bra mycket lättare än förr i tiden. Så jag är fortfarande på god hälsoväg, eller hur? Men frågan är om jag kommer att använda mitt nya ordspråk fler gånger...? "Hellre lite kexchoklad i magen, än hela stolen nersmulad"  - hmm...

Trevlig helg-Kramar från Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar