fredag 6 januari 2017

Nystart!

Nytt år innebär nya tag - både på mat- och träningsfronten!

Att det blivit lite småslarv med maten här och där under hela december, det råder det inget tvivel om. Glöggmingel, julfirande och middagsbjudningar med framför allt mycket mer socker och små (men många) undantag med blodgruppskosten. Under december åkte jag dessutom på en rejäl förkylning, som resulterade i färre träningstillfällen. Alla dessa faktorer har fått tydlig effekt på min hälsa...

Tydligast märks det på värken och då framför allt migränen. Senaste dagarna har varit djävulska, rent ut sagt! Och även om just migränen med all sannolikhet är kopplad till det hormonella (menstruationen), har jag tidigare märkt stor skillnad på anfallen - när jag ätit rätt och tränat. 

Bild från Arla


Så nu är det helt enkelt dags för omstart 👍 Idag gick vi igenom veckomatsedeln och kära maken var och handlade. Vi gjorde vår egen müsli (enligt recept ur min fina julklappsbok "Clean Cooking") och jag rörde även ihop en blåbärschiapudding, som ska stå i kylen över natten. Havremuffins med hallon och blåbär blev det också, när ugnen ändå var igång! 

Ska bli spännande att provsmaka imorgon...

Önskar dig en fin start på 2017!
Hälsokramar från Ulrika 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar